Διμερής φόρμα!
Πως μπορούμε να περιγράψουμε μία μουσική;
Μπορούμε να προσέξουμε αν είναι γρήγορη ή αργή ή αν ακούγεται δυνατά ή σιγά.
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη φόρμα της, δηλαδή για τη μορφή της.
Θα ξεκινήσουμε με μία απλή φόρμα.Τη διμερή.
Μπορείς να βρεις ποιόν αριθμό έχει μέσα του η λέξη Διμερής;
Η λέξη διμερής έχει μέσα τον αριθμό δύο!
Tα περισσότερα τραγούδια που μας αρέσει να τραγουδάμε έχουν δύο μελωδίες δεν είναι έτσι;
Για να ακούσουμε ένα τραγούδι:
ας το ακούσουμε ξανά και ας το τραγουδήσουμε μαζί με το βίντεο!
Μπαλα με χίλια χρώματα
Μπάλα με χίλια χρώματα
ας είναι η αυλή μας
λογιών λογιών αρώματα
ας έχει το φιλί μας
ο ένας στου άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή μια μέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή μια μέρα
ο ένας στου άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
κουβάρι να γινόμαστε
μπλεγμένο μπερδεμένο
και να ξετυλιγόμαστε
σε κόσμο αλλαγμένο
ο ένας στου άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή μια μέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή μια μέρα
ο ένας στου άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
ανάκατα τα χρώματα
όπως και τα λουλούδια
ανάκατα στο στόμα μας
όλα μας τα τραγούδια
ο ένας στου άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή μια μέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή μια μέρα
ο ένας στου άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
Έχουμε λοιπόν δυο μελωδίες.
Στην πρώτη τα λόγια κάθε φορά αλλάζουν, ενώ στη δεύτερη τα λόγια μένουν ίδια.
Εκεί που μένουν ίδια λέγεται ρεφραίν!
Στην πρώτη τα λόγια κάθε φορά αλλάζουν, ενώ στη δεύτερη τα λόγια μένουν ίδια.
Εκεί που μένουν ίδια λέγεται ρεφραίν!
δες τώρα την εικόνα που έχει το βιβλίο της μουσικής!
τι κοινό έχουν οι ζωγραφιές στο βιβλίο με το τραγούδι που τραγουδήσαμε πριν λίγο;
όπως εκείνο είχε δύο μελωδίες έτσι και οι ζωγραφίες έχουν δύο σχήματα που ενναλάσσονται. Είναι δηλαδή μία το ένα και μια το άλλο!
δες και ένα έργο του Ρόθκο, ο Ρόθκο ήταν ένας Αμερικανός ζωφράφος!
θα μπορούσαμε να πούμε ότι το έργο του έχει διμερή μορφή;
Κάτω κάτω στο βιβλίο έχει πολλά πολλά μικρά μικρόφωνα.
άκουσε τώρα το νούμερο 2
είναι ένα έργο του Χέντελ!
άκουσε τώρα το νούμερο 2
είναι ένα έργο του Χέντελ!
άκουσε το προσεκτικά.
Στην αρχή η μουσική είναι επιβλητική και αργή όμως κάποια στιγμή αλλάζει και γίνεται πιο ανάλαφρη και λαμπερή. Μπορείς να βρεις τη στιγμή που συμβαίνει αυτό;
Στην αρχή η μουσική είναι επιβλητική και αργή όμως κάποια στιγμή αλλάζει και γίνεται πιο ανάλαφρη και λαμπερή. Μπορείς να βρεις τη στιγμή που συμβαίνει αυτό;
Φαντάσου τώρα ότι είσαι ηθοποιός και παίζεις σε ένα θεατρικό έργο. 'Εχεις δύο διαφορετικούς ρόλους. Διάλεξε δύο ρόλους όποιους θέλεις! Διάλεξε όμως εκείνους που ταιριάζουν στη μουσική!
Μπορείς να μεταμορφωθείς σε έναν ιππότη και σε ένα ταξιδιώτη.
Σε μία τεμπέλα γάτα και μία παιχνιδιάρα.
Σε έναν βαρύ ελέφαντα και σε ένα ελάφι που χοροπηδά
Σε ένα σοβαρό πολύ σοβαρό παιδί και σε ένα σκανδαλιάρικο
Σε μία αργή χελώνα και σε έναν άτακτο λαγό
Σε ένα εργατικό μυργήγκι και σε έναν τζίτζικα που χοροπηδάει
Σε μία αργή χελώνα και σε έναν άτακτο λαγό
Σε ένα εργατικό μυργήγκι και σε έναν τζίτζικα που χοροπηδάει
σκέψου και άλλους ρόλους!
αν διάλεξες βάλε ξανά τη μουσική. Παίξε παντομίμα με τους δύο διαφορετικούς ρόλους! Αν έχεις παρέα τότε διαλέξτε κάθε ένας/μία από έναν ρόλο. Όταν ακούγεται η μουσική του χαρακτήρα σου χόρεψε στο δωμάτιο. Πάγωσε όταν ακούγεται η μουσική του άλλου χαρακτήρα!
Αυτό που ακούς είναι ένα τραγούδι του Μπιτλς. Οι Μπιτλς είναι οι παππούδες της Ποπ!
Άκουσε το τραγούδι προσεκτικά, μιλάει για ένα κίτρινο υποβρύχιο. Έχει δύο μελωδίες όπως η μπάλλα με χίλια χρώματα που τραγουδήσαμε στην αρχή. Μία μελωδία για τις στροφές και μία για το ρεφραίν.
Μπορείς να ξεχωρίσεις τις δύο μελωδίες;
αν θέλεις δες και το βίντεο είναι πολύ χρωματιστό και έχει πλάκα!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου