Θυμάσαι τι είναι το μοτίβο;
δες στα παρακάτω παραδείγματα
στις τρεις πρώτες σειρές το μοτίβο είναι ένα μικρό σχήμα που επαναλαμβάνεται
στην τέταρτη σειρά το μοτίβο είναι λίγο πιο περίπλοκο και φτιάχνει μία μεγαλύτερη φράση
ένα μικρό μουσικό σχήμα πολύ σημαντικό για το πως χτίζεται ένα κομμάτι.
ένα μοτίβο μπορεί να αναπτυχθεί και να γίνει μία ολοκληρωμένη μουσική φράση
Σε αυτό το μάθημα θα ακούσουμε και θα δουλέψουμε με ένα μουσικό κομμάτι που παίζει με αυτή την ιδέα του μουσικής φράσςη και της επανάληψής της
το κομμάτι είναι του Νορβηγού συνθέτη Εντβαρτ Γκριγκ και ονομάζεται στην αίθουσα του βασιλιά του βουνού, in the hall of the mountain king. Ο Γκριγκ έγραψε το κομμάτι το 1867 για ένα θεατρικό έργο του επίσης νορβηγού Χένρικ Ίψεν.
1) Ας το ακούσουμε και ας φανταστούμε την ιστορία που μας αφηγείται η μουσική
ας δούμε τώρα τι συμβαίνει
1) με τα μοτίβα
2) με την ταχύτητα
3) με την ένταση
Ας ξεκινήσουμε με τα μοτίβα:
η μελωδική φράση που ακούγεται έχει τον παρακάτω ρυθμό, μπορείς να τον χτυπήσεις;
διάλεξε μία ρυθμική κίνηση για τα όγδοα που τα διαβάζουμε στην τάξη τε-κε ή τί-τι
μπορείς να χτυπήσεις τα χέρια σου εναλλάξ στα γόνατα
μία για το τέταρτο που το διαβάζουμε στην τάξη ντουμ ή τα
μπορείς να κάνεις ένα παλαμάκι
και μία κίνηση για το μισό που το διαβάζουμε στην τάξη πά-φα ή τα-α
μπορείς να κάνεις την κίνηση του τοξοβόλου που πιάνει και τεντώνει
δοκίμασε τώρα να παίξεις μαζί με αυτό το βίντεο, Δοκίμασε όσες φορές χρειάζεται για να το μάθεις.
(δεν είναι η καλύτερη ηχογράφηση αλλά έχει πλάκα)
τώρα δες εδώ και δοκίμασέ το
μάθαμε την αρχή στο μάθημα θυμάσαι;
δες και εδώ έχει οδηγίες για να το μάθεις, πήγαινε κατευθείαν στο 1:48
μπορείς να βρεις έναν δικό σου τρόπο να χτυπήσεις στο σώμα σου το μοτίβο;
τώρα ας σκεφτούμε μερικούς τρόπους για να ζωγραφίσουμε το κομμάτι
μπορείς 1) να ζωγραφίσεις το μοτίβο όπως σε αυτή την "Γραφική παρτιτούρα"
οι τρεις πρώτες εικόνες είναι δανεισμένες από εδώ
ας δούμε εδώ μία γραφική παρτιτούρα σε βίντεο
στην πρώτη πρέπει να διαλέξεις εσύ τα χτυπήματα ανάλλογα με τα σχήματα
είναι λίγο.....πολύπλοκο
σε αυτό το βίντεο έχει ενδιαφέρον γιατί βλέπεις τα όργανα που παίζουν τη μελωδία ενώ τα ανθρωπάκια κρατάνε τον σταθερό χτύπο (θυμάσαι τι είναι ο χτύπος στη μουσική;)
δες εδώ μία μικρή καθιστή χορογραφία
δοκίμασέ την είναι διασκεδαστική και για όλες τις ηλικίες γιατί μας εξασκεί στο να συγκεντρωνόμαστε....
μήπως σου θυμίζει ένα άλλο γνωστό τραγούδι;;;;;;;;;;;;;;;
Μερικά παιχνίδια αυτοσχεδιασμού με κίνηση:
1) σκέψου ένα κινητικό μοτίβο που διαρκεί όσο η μουσική φράση του κομματιού. Διαρκεί δηλαδή 8+8 χτύπους. Βάλε το κομμάτι.
επανέλαβε την όσες φορές
επαναλαμβάνεται η μουσική φράση, ακολούθησε την ταχύτητα και την ένταση της μουσικής
2) σκέψου μία ιστορία
κόψτην σε τόσα κομμάτια όσες είναι οι φορές που επαναλαμβάνεται η μουσική φράση
παρουσιάσε την
τώρα δοκίμασε να συνθέσεις εσύ ένα δικό σου κομμάτι
με το Kadinsky
https://musiclab.chromeexperiments.com/kandinsky/
αλλά και με αυτό το χαριτωμένο εικονικό πιανάκι
στο πιανάκι έχεις πιο πολλές επιλογές,
φτιάξε πρώτα ένα μοτίβο και μετά μεγάλωσέ το για να γίνει μία μουσική φράση
άκουσε την , σου αρέσει;
τη θυμάσαι;
αν την επαναλάβεις έχει ενδιαφέρον; μπορεί να φτιάξει ένα μουσικό κομμάτι;
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/5840
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου